FANDOM

We Farmville istnieją 2 rodzaje drzew: drzewa i sadzonki. Drzewa dojrzewają i dają wynagrodzenie (monety, kokosy lub monety jadeitowe). Sadzonki można wyhodować na duże drzewa, co wymaga podlania ich 8 konewkami wody. W momencie wyhodowania sadzonki na drzewo, w grze pojawia się komunikat, pozwalający podzielić się z sąsiadami 1 egzemplarzem takiego samego drzewa, które pojawia się jako post na Tablicy facebookowej gracza. Drzewo z tablicy zabiera wyłącznie pierwsza osoba, która na nie kliknie - wtedy drzewo pojawia się w Prezentach (Giftbox) gracza. Ważność posta z drzewem na Tablicy upływa po 24 godzinach od przesłania posta.

Drzewa są dostępne w Markecie za monety lub Farmville Cash (FVC), a także za darmo na facebookowych Tablicach przyjaciół, jako kopie drzew po wyhodowaniu z sadzonek. Drzewa można też zdobyć za darmo jako nagrody w kolejnych etapach rozmaitych Misji. Drzewa dostępne w Markecie za FVC można też przesłać sąsiadom w prezencie wewnątrz gry.

Drzewa dojrzewają około 2-3 doby od momentu umieszczenia drzewa na ziemi farmy, po którym to upływie czasu zmieniają wygląd i stają pokryte odpowiednimi dla gatunku owocami, czasem też zmieniają wielkość korony oraz kolor liści. W przeciwieństwie do roślin uprawnych na poletkach farmy, dojrzałe drzewa nigdy nie więdną. Dojrzewanie drzew można przyspieszyć, umieszczając je w Sadzie (Orchard) lub Gaju (Grove). Wtedy drzewa dojrzewają raz na dobę, liczoną od momentu ostatniego skoszenia Sadu lub Gaju. Po wybudowaniu za pomocą odp. materiałów, Sady i Gaje zaczynają dojrzewać raz na dobę i przynosić zyski wyłącznie od momentu, kiedy zawierają przynajmniej 1 drzewo. Kiedy Sady i Gaje są dojrzałe, wszystkie zawarte w nich drzewa zmieniają wygląd na swój dojrzały wygląd. Sady i Gaje w przeciwieństwie do budynków ze zwierzętami, nie tracą nigdy 100% dojrzałości, kiedy gracze wkładają drzewa do dojrzałych budynków. Sady i Gaje oprócz monet, przy koszeniu dają też 2 konewki z wodą, potrzebne do hodowli sadzonek. Przy zebraniu konewek z Sadu pojawia się komunikat, pozwalający przesłać post z konewkami na Tablicy, co oznacza, że znajomi mogą zebrać po jednej konewce z postu.

Od czasu do czasu, zamiast 2 konewek, dojrzałe Sady i Gaje dają 1 sadzonkę, która pojawia się w Prezentach gracza, i którą można się również podzielić z sąsiadami, przesyłając post z kilkoma sadzonkami na swoją Tablicę. Sadzonka jest zazwyczaj jednym z drzew zawartych w danym Sadzie lub Gaju. Im więcej jednego rodzaju drzew w Sadzie, tym większe prawdopodobieństwo wyhodowania ich kopii.

Sadzonka raz na jakiś czas może być sadzonką-niespodzianką, z której powstaje drzewo nie znajdujące się w ogóle w danym Sadzie lub Gaju. Sadzonka-niespodzianka najczęściej okazuje się drzewem należącym do aktualnej Edycji Limitowanej (Event, Theme, Limited Edition) w Markecie. N.p. podczas trwania Edycji kanadyjskiej w Markecie, można kupić odpowiednie kanadyjskie drzewa za FVC. Takie własnie kanadyjskie drzewa pojawiają się za darmo jako niektóre sadzonki po skoszeniu Sadu u niektórych graczy. Kiedy umieści się sadzonkę na ziemi farmy i podleje ją 4-5 konewkami wody, w grze pojawia się wiadomość, że sadzonka dojrzewa. Tęwiadomośćmozna posłać na tablicę jako post zawierający konewki wody dla znajomych. Po podlaniu sadzonki 8 konewkami, sadzonka znika i pojawia się wyhodowane drzewo.

We Farmville drzewa mogą mieć poziomy. Drzewa kupione mają często poziom pierwszy, p1 (Level 1 Tree) a po wyhodowaniu sadzonki, powstanie z nich drzewo o Poziomie 2 (Level 2 Tree). Drzewa p2 różnią się od Drzew oryginalnych p1 zazwyczaj wielkością (wersja Big lub Giant drzewa oryginalnego, n.p. Fairy Tree daje Giant Fairy Tree jako p2) lub gatunkiem. Drzewa p1 dają wyłącznie drzewa p2, a drzewa p2 dają wyłącznie kopię samych siebie, czyli kolejne p2. W Markecie można nabyć drzewa pierwszego oraz drugiego poziomu, również przy Edycjach Limitowanych. Kiedy drzewo jest umieszczone w Sadzie lub Gaju, mozna zajrzeć do budynku (opcja Look inside) i zobaczyć, jakie drzewo p2 powstanie.

Przy zbieraniu sadzonek z Tablic znajomych na Facebooku, tylko pierwsza osoba, która kliknęła na post, otrzymuje w Prezentach sadzonkę najbardziej odpowiadającą drzewom, które znajdowały sie w Sadzie lub Gaju w momencie skoszenia. Np. gdy ktoś ma w Sadzie wyłącznie choinki, skosił dojrzały sad i przesłał post z sadzonką, to istnieje około 80% szansy na to, że pierwsza zbierająca sadzonkę z Tablicy znajoma również wyhoduje na swej farmie taką samą choinkę. Następni znajomi, którzy klikną na ten sam post z sadzonką, wyhodują na swoich farmach całkowicie przypadkowe drzewa, w tym drzewa z dawnych lub aktualnych Edycji Limitowanych.

W Markecie przy każdym drzewie są podane informacje: ile czasu dojrzewa drzewo posadzone na ziemi farmy (3 days), ile daje monet oraz ile daje punktów doświadczenia (XP) przy zakupie.

W Farmville od roku 2009 istniały podstawowe drzewa, odpowiadające gatunkom istniejącym w rzeczywistości i znane przede wszystkim w USA. Od roku 2010, przy wprowadzeniu do gry Sadów, zaistniały w grze specjalne odmiany gatunków jak figowiec Alma (Alma Fig Tree). Gdy w Edycjach Limitowanych pojawiły się drzewa hodowlane, zaczęły również odpowiadać Edycji, n.p. podczas edycji kanadyjskiej drzewa kanadyjskie. Przy Edycjach Świątecznych jak święto Wielkanocy lub Haloween oraz w Misjach od przełomu 2010/2011 roku, w grze zaczęły się pojawiać drzewa świąteczne, bajkowe i nieistniejące w rzeczywistości, jak Drzewo Pisankowe (Easter Egg Tree), Drzewo Wróżki (Fairy Tree), Candy Corn Tree, Drzewo Dnia Ojca (Father's Day Tree) czy Drzewo Lawy (Lava Tree), podczas dojrzałości obwieszone odp. owocami jak słodycze, krawaty czy płonącą lawą.

Jedno z drzew, Wax Apple Tree pojawiało się w grze tylko w Złotych Jajkach-Niespodziankach.

Kiedy w grze pojawiały się kolejne Farmy, jak Zimowa (Winter Wonderland) czy Azjatycka (Jade Falls), gracze znajdywali na nich kilka darmowych drzew, typowych dla danej Farmy (n.p. ośnieżony świerk (Frozen Spruce) na Farmie Zimowej).

Przykłady drzew za monety, znajdujących się na farmie od 2009:

  • Apple Tree - Jabłoń
  • Plum Tree - Śliwa
  • Cherry Tree - Wiśnia
  • Peach Tree - Brzoskwinia
  • Lemon Tree - Cytrynowiec

Przykłady drzew, które od roku 2010 dają nowe odmiany gatunkowe:

  • Starfruit Tree p1 - daje Golden Starfruit Tree jako p2
  • Mango Tree - daje Manila Mango Tree jako p2
  • Fig Tree - daje Alma Fig Tree jako p2

Przykłady drzew nieistniejących:

  • Sweater Tree - daje Big Sweater Tree, podczas dojrzałości pokrywa się swetrami
  • Cupcake Tree - daje Big Cupcake Tree, podczas dojrzałości pokrywa się kremem i posypką
  • Jingle Bell Tree - daje Giant Jingle Bell Tree, podczas dojrzałości pokrywa się dzwoneczkami
  • Dinosaur Egg Tree

Przykłady drzew, istniejących tylko jako Poziom 1 i dające zawsze zupełnie inny gatunek P2:

  • Acaii Tree - daje Peach Palm Tree
  • Chestnut Tree - daje Hazelnut Tree
  • Asian Pear Tree - daje Shinko Pear Tree
  • Lavender Tree - daje Sunflower Tree

Więcej z Fandomu

Losowa wiki